sobota 4. júla 2015

Miláno, Cinque Terre, Expo 2015

Ahojte! Posledné dni ubiehajú ani neviem ako. Stále niekde behám, líčim, stretávam sa s kamoškami a ani sa nenazdám a už je hneď další deň. Od návratu z Milána som sa teda ani nezastavila a preto som sa aj k výberu fotiek dostala až dnes. Na video si ja aj vy budete musieť počkať ešte o niečo dlhšie, pretože plánovane/neplánované v utorok zase odlietam na tradičnú rodinnú babskú dovolenku na Slnečné pobrežie, takže blog si dá prazdniny spolu so mnou :D Ale keďže Miláno a vlastne celý výlet bol nádherný, tak mu dnešný post rada venujem a kozmetické novinky dám na chvíľu bokom :)

Do Milána sme leteli s Ryanair a ubytovanie sme si zabezpečovali cez Booking.com. Jednotlivé dni sme mali viac-menej naplánované, aby sme náhodou na nič podstatné nezabudli.

1. deň

Do Milána sme prileteli okolo pol 8 večer a po menších problémoch s batožinou (naša chyba) sme sa dostavili do Hostelu New Generation, ktorý sa nachádza na zastávke metra Piola. Hostel odporúčam, výborná cena, milý personál, čisté izby, nemali sme vôbec žiaden problém :)

2. deň

Druhý deň sme už chceli využiť naplno! Začali sme výstupom na strechu Duoma, z ktorej je krásny výhľad a určite odporúčam každému, kto sa v Miláne ocitne! V predajni lístkov si môžete kúpiť rôzne kombinácie podľa toho, čo chcete z dómu vidieť. My sme prvý deň išli len na strechu a vyšlo nás to cca 8 € na osobu. Ak budete mať chuť na skvelú kávu s najlepším výhľadom, tak navštívte Bar Duomo, ktorý sa nachádza priamo na rohu pred dómom a je tam tá najmilšia obsluha! Po dóme sme sa presunuli do Gallerie Vittorio Emanuele, ktorá je skutočne krásna a budete sa mať čím kochať. Popri divadle La Scala sme sme sa pustili hľadať jeden z najlepších podnikov na burgre v Miláne - Burger 202. S hodnotením môžeme súhlasiť, burgre boli skvelé! Večer sme sa vybrali ešte do štvrte Navigli, ktorá sa rozprestiera pozdĺž vodného kanála a po okolí je množstvo kaviarní a reštaurácii, takže večernú atmosféru si určite budete mať kde vychutnať.

3. deň

Nasledujúci deň sme mali budíček už na 3:30, keďže o 6 sme vyrážali vlakom na výlet do Cinque Terre! Keď sme rozmýšľali, kde v okolí Milána by bolo najlepšie stráviť deň, tak Cinque Terre aj napriek tomu, že je vlakom vzdielené asi 3 hodiny, vyhralo na plnej čiare. Ak by niekto nevedel, o čo sa jedná, tak Cinque Terre predstavuje 5 pobrežných dediniek, ktoré sú poväčšine vystavané na skalnatých útesoch a patria pod UNESCO. Najznámejšou z nich je Manarola, z ktorej dostanete po zadabí do Googlu aj najviac obrázkov :) Tieto dedinky sú o to zaujímavejšie, že ich domy sú vymaľované nádhernými pestrými farbami, ktoré spolu s jasnomodrým morom a okolitou prírodou vytvárajú úžasné kontrasty. My sme stihli prejsť tri dedinky (presun medzi nimi zabezpečuje vlak) a musím priznať, že sa nám odtiaľ vôbec nechcelo odísť. Aj napriek tomu, že je tam dosť turistov, nebudete sa na chodníku tlačiť a nepokazí vám to miestnu atmosféru.

4. deň

Štvrtý deň sme mali taktiež jasný cieľ a ním bolo EXPO 2015. Prišlo nám hlúposť nevyužiť to, keď sa tento rok odohráva práve v Miláne a jednou z hlavných tém bolo jedlo, čo je mne viac než blízke :D Bohužiaľ je ale EXPO jediná vec, ktorá nás na výlete sklamala. Za pomerne vysoké vstupné (34 €) sme čakali super program v každom pavilóne (dokopy sa tam predstavilo až 147 krajín) a v súvislosti s témou aj ochutnávky a ukážky pravých miestnych potravín/jedál a tak ďalej. To sme sa však mýlili, pretože väčšina pavilónov síce vyzerala krásne z vonku, ale vnútri na nás čakali zbytočne veľké prázdne priestory s obrazovkami na stenách a v čínskom pavilóne dokonca s umelohmotným ovocím ako dekoráciou :D Do niektorých väčších pavilónov sa stálo v rade aj vyše hodiny, takže s tým sme sa ani nezdržovali. Pozreli sme samozrejme aj slovenský pavilón a musím uznať, že aj keď som čítala, že sa nie je čím chváliť, tak mňa zaujal a urobil na mňa dobrý dojem. Je síce maličký, ale je tam čo vidieť. Rovnako kladne hodnotím aj ten český. Češi stavili na pohodu a v rámci svojho priestoru mali bazén a bar, takže sa v žiadnom rade nestálo a každý sa mohol osviežiť a posedieť si pri niečom dobrom :) Čo musím ale vyzdvihnúť a čo urobilo na mňa naopak dojem vážne veľký, bol záver večera pod stromom Tree of Life, ktorý bol v rámci expa postavený. Tisíce ľudí si mohlo užiť nádhernú zvukovú aj svetelnú šou s fontánami, ktorá vo mne zanechala naozaj silný zážitok!

5. deň

Posledný celý deň nášho výletu sme sa rozhodli opäť stráviť v centre Milána. Vrátili sme sa k dómu, aby sme si pozreli jeho vnútro. Tam vás pustia zadarmo, ak by vás to zaujímalo. Na obed sme sa rozhodli pre pizzu, pretože bez nej by sa výlet v Taliansku určite nezaobišiel! Potom sme sa vybrali ku hradu Castello Sforzesco, ktorý je obklopený krásnymi záhradami s rozľahlými trávnikmi, ktoré vo veľkom využívajú ľudia na pikniky, posedenia, hry... My sme sa taktiež na chvíľu pripojili a bol to super relax! Pred ôsmou sme mali rezervovanú prehliadku Poslednej večere, na ktorú určite odporúčam kupovať lístky s predstihom, pretože už keď sme tam boli my, tak boli všetky až do augusta vypredané. Určite ale stojí za to túto jedinečnú fresku vidieť! Posledný deň sme zakončili na brázílskej párty v Loolapaloosa na Corso Como, ktorú všetkými desiatimi odporúčam a ak sa budete chcieť v Miláne zabaviť, tak toto miesto nemôžete minúť!

6. deň

Posledný deň sme sa po ťažkej noci už len pobalili a presunuli sa na letisko a následne do Bratislavy a reality :)

Moja krásna spoločnosť na záver

Ak ste prišli až sem, tak gratulujem, pretože článok to bol naozaj nekonečný :D A čo vy, navštívili ste už Miláno alebo to máte v pláne? Ak máte tipy na ďalšie krásne miesta v Taliansku, tak dajte vedieť! Je to moja srdcová krajina, takže sa tam čoskoro určite opäť vrátim :)

PS: Z Milána sa môžete tešiť ešte na jeden outfit post, takže taliansku atmosféru si tu ešte chvíľu ponecháme :)