nedeľa 18. marca 2018

BUDAPEŠŤ - tipy na najlepšie miesta

Ahojte! Ako ste na mojom instagrame už určite videli, minulý víkend a pár dní k tomu som strávila v Budapešti. Toto krásne mesto som navštívila už tretíkrát, ale teraz som v ňom pobudla zatiaľ najdlhšie a tak som mala čas objaviť nové miesta, o ktoré sa s vami dnes podelím!


Začala by som tipmi, kam sa oplatí ísť v rámci navštevy historicky významných miest Budapešti. S Budapešťou sa každému spojí asi ich nádherná a hlavne veľká budova parlamentu, ktorú najlepšie uvidíte z druhej strany rieky. Na krásny výhľad môžete vyjsť (alebo sa vyviezť) na hrad alebo neďalekú rybársku baštu. Obe miesta sú veľmi pekne udržiavané a pre zaujímavosť, ak ste nevedeli, Budapešť sa vlastne skladá z dvoch (pôvodne samostatných) miest Buda a Pešť, ktoré sú spájané cez Dunaj mostami. Hrad aj bašta sa nachádzajú v Bude, ktorá je celkovo pokojnejšia a parlament, bazilika a hlavne celkovo najviac podnikov, barov a obchodov majú svoje miesto zasa v Pešti.





Bazilika sv. Štefana je naozaj veľkou dominantou a určite odporúčam vyjsť na vyhliadku na jej kupoli (dá sa vyviesť aj výťahom a vstup vychádza okolo 2 €). Odtiaľ uvidíte Budapešt naozaj ako na dlani!



A teraz sa presúvame už k druhej časti a tou sú kaviarne, bistrá a reštaurácie! Za tých pár dní sme toho pochodili naozaj dosť a tak som pre vás vybrala len to, čo sa mi páčilo najviac.

1. My Little Melbourne

Maličká kaviareň (ako takmer každý podnik v Budapešti, tie priestory sú niekedy až vtipne malé), ktorá má malé sedenie dole pri oknách, pár stolíkov hore na poschodí a dva pred kaviarňou na ulici. Kávu majú naozaj výbornú, baristi sú veľmi šikovní a ochotní a ku káve odporúčam dať si aj jeden z ich koláčov!



2. Szimply

Szimply je v Budapešti veľmi známe a obľúbené aj turistami, takže je veľká pravdepodobnosť, že ich tu stretnete. Opäť som bola prekvapená malými priestormi, ale na atmosfére ani kvalite jedla to určite neuberá! Szimply je zastrčené v podchode, takže ho musíte vyhľadať cielene, pretože sa vám určite nestane, že na tento podnik narazíte náhodou. Ponuka sa každý mesiac mení a môže sa stať, že po prečítaní lístka si jedlo nebudete vedieť vôbec predstaviť, ale verte, že ingrediencie sú vyberané presne tak, aby jedlo chutilo neobyčajne, ale pritom výborne. V Szimply si dávajú záležať aj na dizajne jedla, takže sa pripravte, že vám na tanieri prinesú ozajstný skvost. Kávu tu neponúkajú, ale presne naproti (asi 3 kroky cez uličku) ja kaviareň, kde si kávu objednáte a prinesiete do Szimply. A taktiež chválim priateľský prístup obsluhy! :)


3. Oinos Wine Bar

Oinos je talianska reštaurácia, ktorá sa nachádzala len pár metrov od nášho airbnb ubytovania. Zaujala nás už z vonku svojou svetielkujúcou výzdobou a pekným interiérom, takže sme ju využili v jeden večer na večeru a bolo to skvelé! V ponuke sú rôzne jedlá, vrátane cestovín a pizze. Je to fancy miesto, ale obsluha bola od začiatku až do konca veľmi priateľská, ochotná, usmievavá a pritom profesionálna. Objednali sme si pizzu a víno a poviem vám, že pizza bola jedna z najlepších, aké som jedla! Počas čakania nám priniesli aj malé predjedlo a víno sme pred objednaním mali možnosť najprv ochutnať a vybrať si. Naozaj nemám čo vytknúť a ak ste milovníkmi talianskej kuchyne na úrovni, tak sem naozaj musíte ísť!


4. Mazel Tov

Izraelská reštaurácia Mazel Tov je tak isto ako Szimply v Budapešti veľmi známa a to hlavne vďaka priestorom, v ktorých sa nachádza. Cítite sa tam ako na terase, pritom je celý priestor krytý, ale stále veľmi presvetlený a s množstvom rastlín. Nádherný je aj strom, ktorý priamo v podniku rastie a vychádza až ponad strechu. Na jedlo sme si vybrali pita chlieb s kuracím kari mäsom a hummusom s domácimi hranolkami a omáčkami. A ak máte rady ľadovú kávu, tak tu si ju určite dajte! Je sladšia a pripomínala mi tú, ktorú som pila na Santorini, takže ma veľmi potešila!




Z ďalších podnikov spomeniem ešte Budapest Baristas, kde boli výborné lievance aj káva.



Ak máte rady donuty, tak sa zastavte v The Donut Library, kde je naozaj široký výber!


Ak vás láka farebná káva, tak pekným podnikom, kde takú dostanete, je Smúz - viregneked.hu. No nevyzerá red velvet a blue velvet latte úžasne?


A nakoniec vlastne dôvod, prečo som mala naplánovaný tento výlet do Budapešti už niekoľko mesiacov! Kúpila som si totiž lístky na Enrique Iglesiasa a koncert bol opäť úplne skvelý! Doteraz neverím, že som ho držala za ruku a splnil sa mi tým môj detský (aj dospelý) sen! :D



A nakoniec mám pre vás tip, ak radi cestujete a chcete ušetriť na ubytovaní. Ja už dlho pred hotelmi uprednostňujem airbnb. Ak stránku nepoznáte, ide o možnosť ubytovania sa v celých bytoch/domoch, samostatných izbách atď. v danom meste, pričom si ubytovanie dohadujete priamo s majiteľom. Väčšinou tak zoženiete ubytovanie v úplnom centre a za neporovnateľne nižšie ceny, než ponúkajú hotely. Ak by ste sa rozhodli takúto formu ubytovania využiť, môžete použiť môj pozývací link TU a následne dostanete na prvú cestu kredit 30 €. 

Navštívili ste už Budapešť?

Aké sú tam vaše obľúbené miesta?

Majte sa krásne!

7 komentárov:

  1. Páni, je to tam nádherné, doufám, že se tam někdy dostanu:).

    Windy pink style

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To naozaj je! :) Držím palce, nech je to čo najskôr :)

      Odstrániť
  2. Budapešť je krásne mesto! keď sa tam najbližšie vyberiem, tak si opäť otvorím tento článok ako inšpiráciu :)
    MakeupbyVeo

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je nádherná! To budem rada, ak niečo z tohto článku využijes! :))

      Odstrániť
  3. super článok :) ja mám budapešť pár kilometrov, takže ukladám a keď tam pôjdem, určite tvoje tipy využijem :P

    My Supercalifragilisticexpialidocious Diary | Live Better, Love Harder & Cure Hangovers

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Tak to máš super, že ju máš tak po ruke :)

      Odstrániť
  4. Za tenhle článek díky! Do Budapešti bych se letos ráda podívala a Mazel Tov i Smúz si přidávám na seznam míst, která nevynechat :)

    OdpovedaťOdstrániť