streda 25. marca 2020

Ako správne používať pleťový olej

V starostlivosti o pleť je dôležitá pravidelnosť a taktiež výber produktov, pri ktorých je dobre prihliadať na svoj vlastný typ pleti. Ja som si počas posledného roka dala záležať na tom, aby som používala len produkty, ktoré mi po všetkých stránkach vyhovujú a nestriedala ich zbytočne často. V pleťovej starostlivosti sa z času na čas u mňa objavia aj oleje, a tak by som sa im rada v tomto článku povenovala detailnejšie a objasnila ich funkciu a spôsob použitia. 


Pleťové oleje sa vyskytujú v rôznych variantách, od tých čistých, jednodruhových, ako napríklad arganový alebo marulový olej, až po prípravky, ktoré ich majú obsiahnuté popri iných zložkách. Tak isto spôsob ich použitia si môžete prispôsobiť podľa toho, čo vám najviac vyhovuje (a aj podľa toho, aký konkrétny typ oleja zvolíte). Asi najdôležitejšia informácia, ktorá sa olejov týka a myslím, že stále ju veľa ľudí nevie, je fakt, že samotný olej pleť nehydratuje. Má však schopnosť vlhkosť v pleti udržiavať a predchádzať jej vysúšaniu. Ak však máte pleť suchú a aplikujete na ňu olej samotný, tak je možné, že ju budete mať vysušenú ešte viac. A s tým súvisí aj to, ako správne olej používať.

Ako používať pleťový olej:

Samostatne na navlhčenú pokožku/pod krém

Ak nanášate olej na pleť samostatne alebo ako sérum, teda pod krém, je dôležité pokožku pred aplikáciou navlhčiť (ja na tento účel používam termálnu vodu Avene). Tým vytvorí olej s vodou emulziu a ľahšie sa vstrebe do pokožky a udrží v nej vlhkosť. Následne môžete aplikovať hydratačný krém (v ktorom je veľký podiel práve vody) a tým dostanete do pokožky ešte viac vlhkosti a teda hydratácie. 

Zmiešať s krémom

Táto varianta mne vyhovuje momentálne najviac. Krém si zmiešam v dlani s 2-3 kvapkami oleja, prstami premiešam a následne aplikujem na tvár. Takto dodáte svojmu krému vyživné zložky navyše a získate benefity oboch produktov v jednom kroku. 

Ako posledný krok na krém

O tejto možnosti som sa dočítala len nedávno, ale keď sa naď ňou zamyslíme, dáva zmysel. Ak sa totiž hutnejší olej aplikuje pred krémom, môže vytvoriť pre ďalšie produkty nepriepustnú bariéru a tým znemožniť ich prienik do pokožky. Naopak aplikovaný ako posledný krok dokáže uzamknúť v pokožke vlhkosť, ktorú získala z krému. 

Primiešať do makeupu/na makeup

Ak máte suchú pokožku a netrpíte prílišným mastením pleti počas dňa, môžete vyskúšať variantu primiešania oleja do makeupu a tým dodať líčeniu obľúbený dewy finish, teda rozjasnený, jemne lesklý vzhľad. Tak isto môžete malé množstvo oleja aplikovať aj (nielen) nad lícne kosti, kam zvyčajne nanášate rozjasňovač. 

Nakoniec malým tipom, ako pleťový olej používať, je pri nanášaní ho namiesto klasickému rozotierania radšej jemne vtláčať, čím mu pomôžete, aby prenikol do pleti. 

A konečne sa dostávame aj k samotnému oleju, ktorý ja momentálne používam a rada ho odporučím ďalej. Weleda Spevňujúci pleťový olej s granátovým jablkom je určený na spevnenie a rozjasnenie pleti. V zložení nájdete okrem oleju z garanátového jablka taktiež olej marhuľový či avokádový.


Zloženie: Marhuľový olej, Avokádový olej,  Olej z očianky, Pšeničný olej, Jojobový olej,  Olej z jadier granátového jablka,  Olej z orechov Macadamia Ternifolia, Sezamový olej,  Arganový olej,  Proso siate , Vonné látky (z prírodných éterických olejov), Limonen, Linalool, Geraniol, Citral, Kumarin 

Olej sa nachádza v sklenenom balení 30 ml s kvapkátkom. Tento konkrétne ma sklo tienené povrchovou úpravou, ale ak si kúpite olej, ktorého obal takéto "ošetrenie" nemá a nie je ani v tmavom skle, tak ho určite uchovávajte mimo slnečné svetlo, aby vám dlhšie vydržal.


Weleda olej s granátovým jablkom má špecifickú prírodnú vôňu, na ktorú sa dá ale ľahko zvyknúť a ak používate prírodné produkty dlhšie, tak vás určite neprekvapí. Ako som spomínala vyššie, najradšej ho používam tak, že 2-3 kvapky primiešam do pleťového krému, medzi bruškami prstov prepojím oba produkty a následne aplikujem. U mňa našiel využitie v nočnej starostlivosti, ale ak ho aplikujete v malom množstve, tak sa ho nebojte zaradiť aj do rannej rutiny, pretože textúra je veľmi ľahká a rýchlo sa vstrebáva.


Čo sa týka účinkov, tak u mňa som hneď po aplikácii spolu s krémom videla, že pleť všetko pekne vstrebala a bola na dotyk vláčna a úplne jemná. Z dlhšieho používania (momentálne je to niečo vyše mesiaca takmer denného použitia) som spozorovala jednotnejší odtieň pleti. Tu by som rada ešte uviedla, že tento olej pomáha predchádzať vzniku pigmentových škvŕn, práve vďaka obsahu oleja z granátového jablka, ktorý pôsobí ako prírodný antioxidant. 

Používate vo svojej starostlivosti o pleť oleje aj vy?

Aký je váš najobľúbenejší a ktorý spôsob použitia preferujete?

Majte sa krásne!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára