pondelok 25. marca 2019

Ako sa nalíčiť pod okuliare

Krásny začiatok týždňa prajem! Dnes som si pre vás pripravila tipy na líčenie, ak ste nositeľky dioptrických okuliarov. Ja sama medzi ne patrím a keďže som si nedávno dávala meniť rámy, tak ma to inšpirovalo k tomuto článku. Predsa len v dnešnej dobe sú okuliare, tak ako šaty či topánky, pokojne brané ako módny doplnok, takže je dobré vedieť, akým líčením s nimi ešte viac vynikneme.


Na začiatku je potrebné uvedomiť si, či vám vaše dioptrie oči zmenšujú alebo skôr zväčšujú. Ak ste krátkozraké, tak máte okuliare do diaľky a ako môže pôsobiť opticky menšie. Ak ste naopak ďalekozraké a nosíte okuliare do blízka, budú za sklami pôsobiť väčšie.

Líčenie pod zmenšujúce sklá

Ak máte okuliare do diaľky a zdá sa vám, že vaše oči sú pod nimi menšie, tak im treba pomôcť, aby dostatočne vynikli. Jednoduchým tipom, ako oko opticky zväčšiť, či už okuliare nosíte alebo nie, je aplikovať ceruzku telovej/béžovej farby (prípadne bielej, ale telová vyzerá prirodzenejšie) do vnútornej linky oka.

Ak rady nosíte tiene na oči, tak sa s nimi pokojne vyhrajte, vyhla by som sa len orámovaniu celého oka tmavou farbou, to by ho opticky uzavrelo a ešte zmešilo. Naopak môžete použiť aj zaujímavejšie farby a pohrať sa s tieňovaním, ktoré samo o sebe dokáže oko pekne pozdvihnúť a vytvarovať.

Aby bolo oko dostatočne výrazné, nebojte sa naniesť tmavšiu linku k horným mihalniciam. Ak nemáte rady ostré línie, môžete použiť ceruzku alebo tmavý tieň, ktorý trochu rozmažete a výsledok tak bude prirodzenejší. Pohrať sa môžete aj s farbami. Okrem klasickej čiernej vyzerá dobre aj tmavohnedá, tmavé odtiene fialovej, zelenej alebo modrej.


Líčenie pod zväčšujúce sklá

Ak vaše oči vyzerajú pod okuliarmi väčšie, tak to automaticky neznamená, že by ste ich nemali nijak líčiť, len aby ste na ne ešte viac neupútali pozornosť. Vy si napríklad pokojne môžete naniesť tmavú ceruzku aj do vnútornej linky.

Čo sa týka tieňov, vhodnejšie sú podľa mňa tmavšie a matné farby, keďže lesk a perleť odrážajú svetlo a povrch všeobecne opticky zväčšujú. 

A či už nosíte okuliare akékoľvek, vždy si dajte pozor na to, aby ste mali kvalitnú riasenku, ktorá sa nerozmazáva a neopadáva, keďže pri okuliaroch môže mať sťažené podmienky. Tak isto je vhodné líčenie prispôsobiť aj farbe, hrúbke a tvaru rámu. Ak nosíte napríklad výrazný červený rám, líčenie bude vhodné zvoliť v decentnejších farbách. Ale napokon je vždy len na vás, či zladíte šaty s rámom, líčením alebo nájdete pre seba ideálnu kombináciu.


A teraz sa už presuňme k tomu, aké líčenie som pod moje okuliare vytvorila ja! Keďže mám len slabé okuliare do diaľky (0,5 dioptria), tak mi sklo veľkosť oka prakticky nemení. Preto som sa pri tomto líčení skôr zamerala na farebnosť a vhodnosť k danému rámu. Keďže mám rám s gulatými obrúčkami, aj tiene som nanášala v oblom tvare a neťahala som ich zbytočne do strán, aby s okuliarmi pekne korešpondovali.





Patríte aj vy k nositeľkám okuliarov? A aké líčenie k nim máte najradšej?

Majte sa krásne!

5 komentárov:

  1. Krásné líčení :-) Já brýle mám asi rok, ale oční makeup neřeším, nosím to na co mám náladu. Problém mám ale s makeupem, protože některé si s nimi neporadí a hodně se mi pod nimi vysráží :(

    V čem spočívá ženská síla

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Som rada, že sa páči :)) To je pravda, makeupy, hlavne tie hutnejšie robievajú problém :/

      Odstrániť
  2. Máš krásné brýle a líčení je nádherné. Skvělý článek. Taky nosím brýle do dálky.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Znáňala som ich celkom dlho, lebo som ich prvýkrát videla v Taliansku a tu ich nikde nemali :))

      Odstrániť
  3. Jasné, okuliare nosím každý deň a preto nevychádzam bez tekutých liniek. Mne ceruzky či tiene použité ako linka nedržia nakoľko mám extra mastné viečka. A tiene používam tiež takmer vždy. Pod okuliare neprekážajú aj výraznejšie farby.

    OdpovedaťOdstrániť