utorok 30. augusta 2022

Ako sa starať o pleť v pár krokoch

Ahojte! Skin care, teda starostlivosť o pleť, zažíva v posledných rokoch obrovský boom a zaujíma sa o ňu čoraz viac ľudí. A nie je sa čomu čudovať, pretože pomocou správnych návykov a prípravkov viete aj doma docieliť veľkých výsledkov. A hlavne, je lepšie pracovať na samotnom zdraví a vzhľade pleti, než sa ju snažiť schovať pod nánosmi makeupu.

Mne sa osvedčilo mať stabilnú skincare rutinu, v ktorej striedam len neveľké množstvo produktov, ale za to takých, ktoré mi naozaj vyhovujú.

V rannej rutine začínam vždy čistením, nasleduje hydratačné tonikum, sérum, krém a SPF ochrana. 

Večer je základom odlíčenie pleti. Už asi 2 roky používam dvojkrokové odličovanie, kedy v prvej fáze rozpustíte makeup, SPF a ostatné nečistoty olejovým odličovačom a následne pleť dočistíte čistiacim gélom/penou/krémom... Potom nasleduje toner alebo esencia, sérum a opäť krém, prípadne nočná maska.

Zo stránky Cosibella mi prišla ponuka vybrať si pár produktov, vyskúšať ich a o moje dojmy sa s vami podeliť. Keďže na stránke ponúkajú naozaj veľké množstvo veľmi zaujímavých, z veľkej časti kórejských značiek, zamerala som sa hlavne na ne. A čo som si vybrala?

Skin1004 Madagaskar Centella Ampula - ampula so 100% extraktom pupočníka azijského (známy aj ako CICA) z Madagaskaru, ktorý je známy pre schopnosť regenerovať, upokojovať, hydratovať a pôsobiť protizápalovo. Je to ingrediencia, ktorá sadne a pomôže hádam naozaj každému.

Rozdiel medzi klasickým sérom a ampulou je v tom, že ampula obsahuje ešte vyššiu koncentráciu aktívnych látok, takže sa odporúča používať pákrát do týždňa (sérum môžete používať každý deň). 

Produkt prišiel naozaj v nádhernej, akoby zamatovej krabičke a aj samotný dizajn a kvalita flakónu je luxusná. Vodičková konzistencia ampuly sa veľmi rýchlo vstrebáva, pleť nezostáva po použití nijak lepkavá. Hydratačná schopnosť je skvelá a pleť je po použití krásne "napitá".

COSRX Balancium Comfort Ceramide Cream Mist - ľahučká hmla (snáď najjemnejší rozprašovač, čo som zažila), ktorá obsahuje 6 typov ceramidov, ktoré posilňujú kožnú bariéru, keďže sú jej prirodzenou súčasťou. Hmlu môžete použiť rovno po čistení pleti, pred sérom a krémom, ale aj na makeup pre rozjasnený efekt. Skvelo hydratuje a na pleti je extrémne príjemná. Plus opäť veľmi vkusné balenie.


Purito Daily Go-To Sunscreen SPF50+ - kórejské spf-ká sú chválené do nebies pre svoje ľahké, príjemné konzistencie, vhodné pre všetky typy pleti, aj pre mastnú a problematickú. Ja som doteraz používala spf od La Roche-Posay, ale keď sa mi naskytla príležitosť, rozhodla som sa kórejské spf konečne vyskúšať na vlastnej koži. Voľba padla na značku Purito a jej neparfémovanú verziu Daily Go-To Sunscreen. Aj napriek tomu, že obsahuje chemické aj fyzikálne filtre, nezanecháva žiaden biely povlak a s pokožkou rýchlo splynie. Nežmolkuje, spolupracuje s makeupom, ľahko sa rozotiera, nemám mu čo vytknúť.


SkinTra Liquid Happiness - sérum s 0,3% retinalom. Tento produkt ako jediný nie je kórejský, ale je vlastnej značky eshopu Cosibella. Vybrala som si ho hlavne kvôli obsahu retinalu, ktorý je účinnejší než retinol (ten sa po aplikácii na pleť najprv mení na retinal, takže odpadá jeden krok). Vlastnosti retinalu určite už poznáte, ide hlavne o vyhladenie jemných liniek, zjemnenie a zjednotenie pokožky, redukciu akné a rozšírených pórov. Na výsledky si ale treba počkať niekoľko mesiacov, takže tu platí, že trpezlivosť ruže prináša. Čo sa týka použitia, aplikuje sa večer, ako sérum, je to jemný olejček, takže pokožka ostáva chvíľu mastná. Keďže tu si na výsledky treba počkať dlhšie, tak sa s finálnymi dojmami po niekoľkých mesiacoch podelím na mojom instagrame

Pri používaní retinolu/retinalu je extrémne dôležité myslieť na denné nosenie SPF a dodržovať postupné zavádzanie produktu do rutiny, hlavne ak s touto látkou ešte nemáte skúsenostˇ.


Ja som so všetkými produktami po pár týždňoch spokojná a teším sa na ich ďalšie používanie. Kórejská skin care ma naozaj niečo do seba a ak hľadáte eshop, kde nájdete široký výber (nielen kórjských) značiek, tak na Cosibella určite pozrite. 

Majte sa krásne!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára