streda 10. augusta 2016

BARCELONA!

Ahojte! Pri niektorých mestách a destináciách mi stačí vidieť jednu fotku a viem, že tam raz musím ísť. Inak to nebolo ani v tomto prípade, keď som asi pred 3 rokmi videla v nejakom článku fotku toho, ako vyzerá Barcelona z lietadla. Je úžasne symetrická, zložená akoby zo štvorcov. A práve to mi stačilo k tomu, aby som ju zapísala na zoznam miest, ktoré v najbližšom období neminiem. Trvalo to síce dlhšie ako som predpokladala, keďže sa plány vždy zvrtli a namiesto Barcelony som navštívila Berlín, Rím, Miláno či Amsterdam, ale nakoniec sa to podarilo, letenky boli kúpené, ubytovanie tiež a už nezostávalo iné, len zbaliť kufor a vyraziť na 5 dní plných slnka a zábavy!

Okolo ubytovania bol mierny otáznik, keďže hotely za lepšie ceny boli úplne mimo centra a zbytočne drahý hotel sme na prespanie nepotrebovali a tak padla voľba na airbnb, ktoré som chcela už dlhšie vyskúšať. Ak túto stránku nepoznáte, v skratke ide o to, že ľudia z celého sveta prenajímajú svoje byty/izby za výhodné ceny a tak sa dostanete do skvelých lokalít za peniaze, ktoré by ste utratili za hotel na konci mesta! Všetko je o dohode s majiteľom, ale po mojej prvej skúsenosti môžem túto stránku len odporúčať. Pani, u ktorej sme bývali, bola skvelá, so všetkým nám pomohla, byt bol čistý a útulny, dostali sme kľúče a tak sme boli časovo úplne nezávislé. Ak by ste chceli v budúcnosti túto možnosť ubytovania využiť, môžete u mňa (link TU) získať 20 € na prvý pobyt a ja ich po tom, čo túto zľavu využijete, získam tak isto, takže je to výhodné pre obe strany. Ja som napríklad teraz využila tento cestovný kredit tiež, pretože som sa touto cestou o airbnb dozvedela od Karolíny :) Ešte spomeniem náš let. Išli sme s Ryanair z Bratislavy a doleteli sme na letisko Girona, ktoré je od Barcelony vzdialené asi 90 km, čiže treba ísť po prílete autobusom vyše hodiny. Naspäť sme leteli o 7:00 a jediný autobus v noci išiel 3:30, takže to nebolo nič príjemné a ak by som išla znova, zvolila by som už letisko El Prat v centre.

Čo sa týka môjho cestovania, nie som úplne ten typ, ktorý ma na každý deň naplánované turistické pamiatky od rána do večera. Vždy si dopredu samozrejme pozriem, čo je v danom meste zaujímavé, ale vyberiem si len pár vecí, ktoré chcem naozaj vidieť a venovať im čas a ostatok pobytu spoznávam mesto skôr z pohľadu domácich. Posedávam v kaviarňach, reštauráciach, prechádzam skrytými uličkami, nakupujem v miestnych obchodch, chodím na párty a užívam si tú ojedinelú atmosféru, ktorú každé mesto ponúka. Ak sa rozhodnete ísť pozrieť pamiatky/miesta, kam sa platí vstup, určite si lístky zaplaťte dopredu cez internet, aby ste nemuseli stáť v dlhých radoch. My sme si takto dopredu kúpili lístky na prehliadku Sagrada Familia a Park Guell. Lístky sú vždy na presný čas, ktorý si vyberiete a časy treba dodržiavať, lebo vás potom naozaj pustiť nemusia.

Park Güell

Gotická štvrť

Víťazný oblúk

Keďže Barcelona leží pri mori, nemohli sme vynechať ani kúpanie. Na výber máte viacero pláži, najznámejšia je asi Barceloneta, kde je ale aj najviac turistov. Všetky sú ale vedľa seba oddelené len mólami, čiže nie je problém vybrať si tú, ktorá sa vám zapáči najviac. Tu rovno spomeniem aj párty. Tie najväčšie sa nachádzajú práve pri pláži Barceloneta a odporúčam aspoň jednu yvskúšať, pretože sa to s tými u nás nedá ani porovnať. Väčšina ľudí prichádza až okolo druhej, ale vyberte sa na ne radšej skôr, keďže sa čaká v rade aj vyše pol hodiny a taktiež si nezabudnite ID kartu, aspoň odfotenú v telefóne. Za seba odporúčam Club Catwalk. Síce sme sa dovnútra dostali až o 3 v noci, ale keď sme o 6 odchádzali, klub bol ešte takmer plný. Všeobecne sú párty v takýchto veľkých mestách poväčšinou naozaj super, ale táto sa radí pre mňa zatiaľ na top priečku. Už dlho som sa tak dobre nezabavila!

Samozrejme nechýbalo ani skvelé jedlo. Milujem morské plody a tu som si naozaj prišla na svoje. Ak sa do Barcelony vyberiete, určite ochutnajte paellu, ktorú vám ponúknu takmer všade, ale odporúčam vybrať kvalitnú reštauráciu a trochu si priplatiť, aby ste dostali naozaj čerstvo pripravené jedlo. Skvelú sme mali v reštaurácii Gaudí kúsok od Sagrada Familia. A naviac s úžasnou obsluhou! Od kamarátiek som dostala ďalej typ na najlepší burger v Timesburg (potvrdzujem!) a skvelé raňajky v Brunch & Cake, kde sa ale pravdepodobne budete musieť zapísať na listinu čakajúcich a 20-30 minút vydržať, kým sa uvoľní miesto. Ja som si dala francúzske toasty s nutelovým krémom a banánom a boli úžasné. A hlavne! Pozrite sa na tú dekoráciu! Jedlá servírujú nádherne naaranžované a dozdobené ovocím, takže je radosť pozerať sa okolo a vidieť všetky tie farby! A pre ďalší super zážitok odporúčam trhovisko na najznámejšej ulici La Rambla. Nájdete tam ovocie, ryby, syry, koreniny... Všetko na čo si spomeniete a všetko úžasne čerstvé!

Paella

Timesburg

Brunch & Cake

Barcelonu hodnotím na jednotku s hviezdičkou a keby sa dalo, okamžite sa balím a idem späť! Ak ste toto slnečné mesto ešte nenavštívili, tak dúfam, že to napravíte a zamilujete si ho rovnako, ako ja!