pondelok 10. mája 2021

La Roche-Posay Toleriane - starostlivosť o citlivú pleť

Téma citlivej pleti je veľmi obsiahla a dôležitá, preto by som sa jej dnes chcela venovať na mojom blogu aj ja. Okrem toho, že si v skratke povieme o citlivej pleti základné informácie, tak vám odporučím aj produkty, ktoré sa osvedčili mne. 

Naša pokožka má na svojom povrchu ochrannú bariéru, takzvaný hydrolipidický film, ktorý reguluje vlhkosť pleti a zároveň slúži ako obrana voči vonkajším škodlivým vplyvom, ako baktériam alebo dráždivým látkam. Je dôležité vedieť, že každý typ pleti môže byť citlivý. V zásade ale platí, že citlivá pleť sa spája so stratou hydratácie. 

Prejavy citlivej pleti:

Prejavy citlivej pleti sú rôzne a nemusia sa (našťastie) vyskytovať všetky spolu. Medzi tie základné patrí pocit diskomfortu, začervenanie, pálenie, svrbenie, suchosť. Taktiež sa môžu objaviť vyrážky, šupinky alebo opuchy.

Aké sú príčiny citlivej pleti:

Medzi vonkajšie "spúšťače" citlivej pleti patrí najmä UV žiarenie, zložky kozmetických prípravkov (surfaktanty, alkohol,..), prílišná exfoliácia pleti a mnoho ďalších. Z vnútorných vplyvov môžu citlivosť zapríčiniť napríklad suchý vzduch, stres, hormonálne zmeny alebo už prebiehajúce alergie.

V mojom prípade sa citlivá pleť prejavuje najčastejšie začervenaním a to v reakcii na chlad/teplo, stres alebo zvýšené emócie. K tomu sa ojedinele pridáva aj pocit pnutia a diskomfortu pleti. V minulosti som často striedala kozmetické produkty, čo mohlo tento problém ešte prehĺbiť. Posledné roky si už dávam pozor a hlavne viem, ktoré produkty a zložky mi sedia a tak si zostavujem starostlivosť o pleť vždy z overených produktov, ktoré len postupne obmeňujem alebo dopĺňam (napríklad o aktívne látky v podobe pleťových sér).

Značku La Roche-Posay registrujem v súvislosti s riešením rôznych kožných problémov už veľmi dlho. Počas praxi v lekárni som mohla jej portfólio dobre spoznať a hlavne som videla, že pacientom ich produkty vyhovovali a opakovane sa po ne vracali. 

Produktový rad La Roche-Posay Toleriane je určený práve na obnovu a potreby citlivej pleti. Obsahuje len základné zložky, aby sa predišlo podráždeniu pleti. Neobsahuje parfemáciu, alkohol ani konzervanty. Ja už niekoľko týždňov používam Toleriane Jemný čistiaci krém, Toleriane UltraDermallergo sérum, Toleriane Ultra Cream, Toleriane Ultra Cream Night a Toleriane Ultra očný krém. A aké tieto produkty sú a čo od nich môžete očakávať?

La Roche-Posay Toleriane Jemný čistiaci krém používam ráno na vlhkú pleť, premasírujem a následne opláchnem vlažnou vodou. Večer ho používam ako druhý krok v dvojfázovom odličovaní a čistení tváre. Je krémový, nepenivý, bez parfemácie. Jeho najväčším plusom je, že pleť aboslútne nevysušuje. 

La Roche-Posay Toleriane Ultra Dermallergo sérum má kvapkátkový aplikátor, ktorým si pár kvapiek nanesiem najprv na prsty a následne aplikujem na tvár. Dávajte si pri tomto type balenia pozor, aby ste sa pipetkou nedotýkali pokožky tváre alebo rúk a nezaniesli si tak do produktov baktérie a nečistoty. Ak použijem v rutine pred krémom aj toto sérum, pleť je oveľa viac hydratovaná, takže ak vás okrem citlivosti trápi aj suchosť pokožky, tento produkt oceníte. Má príjemnú, nelepkavú konzistenciu a veľmi rýchlo sa do pleti vsiakne. 

La Roche-Posay Toleriane Ultra Cream a Ultra Cream Night sú balené v hermeticky uzavretých nádobách, takže do nich pri používaní nevniká vzduch ani iné nečistoty, ktoré by ste si následne mohli naniesť na tvár a potencionálne ju podráždiť. Denný krém je o niečo hutnejší, ale skvelo sa rozotiera a prekvapivo rýchlo sa vstrebáva bez pocitu mastnoty. Skvelo funguje aj pod makeup. Nočná starostlivosť má gélovejšiu konzistenciu, ale napriek tomu skvelo hydratuje a upokojuje.

La Roche-Posay Toleriane Ultra očný krém je špeciálne určený na jemnú pokožku v okolí očí. Niektorí ľudia špeciálne očné krémy nevyhľadávajú a používajú tam svoju bežnú starostlivosť, ale ja mám rada, ak mám na túto oblasť špeciálne vyhradený produkt a dávam si pri nanášaní záležat jemným vklepkávaním, čím sa v pokožke zvyšuje mikrocirkulácia. Konzistencia je opäť veľmi ľahká, podobná nočnému krému.

Posledným produktom, ktorým zakončujem každé ráno svoju pleťovú starostlivosť je SPF ochrana. La Roche-Posay Anthelios Shaka Fluid SPF 50+ poskytuje širokospektrálnu ochranu a má tak ľahké - fluidné zloženie, že ho na pleti vôbec necítim a ani si neuvedomujem, že by som si naniesla ďalšiu "vrstvu". Predtým som zvykla používam hydratačné krémy, ktoré rovno v sebe zahrňovali SPF faktor, ale musím uznať, že tento spôsob mi vyhovuje omnoho viac. Ak sa pri spfkách bojíte mastnej/lesklej pleti alebo upchávania pórov, tak pri tomto tekutom produkte sa obávať nemusíte. Tak isto veľmi dobre spolupracuje s makeupom, takže mu nemám čo vytknúť a v budúcnosti sa určite pozriem aj po ďalších produktoch z radu La Roche-Posay Anthelios. 

Produkty z radu Toleriane pre mňa spĺňajú presne to, na čo majú slúžiť. Pleť je po nanesení jemná, vláčna, hydratovaná a cíti sa komfortne a prejavy citlivosti (v mojom prípade začervenanie) sú potlačené. Ak si to vaša pleť môže dovoliť, myslím, že k týmto produktom si ľahko nakombinujete aj svoje obľúbené aktívne látky, pričom rad Toleriane bude tvoriť pevný základ. 

Trpíte aj vy prejavmi citlivej pleti? 

Máte skúsenosti s La Roche-Posay Toleriane?

Majte sa krásne!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára